Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dějiny vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945 - 1989
LHOTKA, Karel
Diplomová práce se zabývá dějinami vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945-1989. První kapitola popisuje české vzdělávání po roce 1945. Druhá kapitola popisuje město Kynšperk nad Ohří v historickém kontextu. Třetí kapitola stručně nastiňuje vývoj kynšperského vzdělávání před rokem 1945. Čtvrtá kapitola se věnuje kynšperskému vzdělávání v letech 1945-1989. Práce se také zaměřuje na dopad politických a historických událostí na vzdělávání ve městě.
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Prevence syndromu vyhoření u učitelů na základní škole speciální
Härtelová, Karolina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prevence syndromu vyhoření u učitelů na základní škole speciální. Tito pedagogové se věnují výchově a vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s kombinovaným postižením a s poruchami autistického spektra. Teoretická část se věnuje problematice syndromu vyhoření (vzniku, rizikovým faktorům a možnostem prevence). Zabývá se jednak syndromem vyhoření jako obecným jevem, který se týká celé populace. Dále je pak pozornost věnována riziku vyhoření u učitelské profese a konkrétním specifikům rizikových faktorů této skupiny. Dále je zde postihnutá problematika vzdělávání žáků na základní škole speciální. Tato část tak slouží jako podklad pro vlastní šetření. Praktická část se zabývá výzkumem situace na konkrétní základní škole speciální. Pro výzkum byl použit kvalitativní design formou rozhovorů. Ty byly realizovány na Mateřské škole a základní škola speciální Diakonie ČCE s pěti učitelkami a s ředitelem školy. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou rizikové faktory pro vznik syndromu vyhoření z pohledu jednotlivých vyučujících a jak funguje prevence vyhoření. A to z hlediska individuálního přístupu učitelek, tak i z hlediska řízení školy. Na základě výsledků pak bylo vytvořené doporučení pro zlepšení prevence vzniku syndromu...
Postoje pedagogických pracovníků k psychohygieně v základní škole speciální
Jonášová, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji pedagogických pracovníků k psychohygieně v základní škole speciální pro žáky s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Jejím cílem je popsání a pochopení postojů k psychohygieně na kognitivní, emotivní a konativní úrovni. Teoretická část popisuje základní školu speciální, profesi pedagogických pracovníků, shrnuje teoretické poznatky o psychohygieně a definuje postoj. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum, který využívá metody polostrukturovaného rozhovoru a zodpovídá výzkumnou otázku. Pedagogičtí pracovníci v základní škole speciální mají dle výsledků výzkumu pozitivní postoje k psychohygieně na všech úrovních. Jejich názory, myšlenky a představy se shodují s poznatky z odborné literatury. S duševní hygienou mají spojené příjemné emoce. Využíváním nástrojů a technik psychohygieny se jim daří minimalizovat psychickou náročnost své profese. KLÍČOVÁ SLOVA psychohygiena, postoj, základní škola speciální, učitel, asistent pedagoga

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.